Volkswagen dla mas? To dobry pomysł, bez dwóch zdań… czy nowy Volkswagen dla ludu, będzie wyglądał jak pomniejszony Golf i koncept o nazwie ID to All?


Volkswagen osiągnął ważny kamień milowy w rozwoju swojego przystępnego cenowo samochodu elektrycznego – ID.2. W hiszpańskiej fabryce w Martorell rozpoczęto produkcję przed seryjnych systemów akumulatorowych oraz pierwszych elementów nadwozia. Ten krok przybliża premierę modelu zaplanowaną na 2026 rok.
Produkcja przedseryjna ID.2 ruszyła w Hiszpanii
SEAT S.A., należący do Grupy Volkswagen, ogłosił rozpoczęcie produkcji przed seryjnych baterii oraz elementów nadwozia dla modeli ID.2 i CUPRA Raval w zakładzie w Martorell. Po inwestycji wynoszącej 300 milionów euro, fabryka ma docelowo produkować do 300 000 systemów akumulatorowych rocznie. Obecnie procesy produkcyjne łączą zadania manualne i zautomatyzowane, a po zakończeniu modernizacji, linie produkcyjne będą w pełni zrobotyzowane i zautomatyzowane, zatrudniając około 500 pracowników. Jak na wielką fabrykę faktycznie, 500 osób to nie jest zbyt duży poziom zatrudnienia.
MEB+ i akumulatory LFP – nowa platforma dla ID.2
ID.2 będzie pierwszym modelem Volkswagena opartym na platformie MEB+ i wyposażonym w akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Ta technologia pozwala na obniżenie kosztów produkcji, zwiększa bezpieczeństwo oraz umożliwia częstsze ładowanie do 100% bez degradacji baterii. Jest to wręcz zalecane, przynajmieij jeden do dwóch razy w tygodniu.Volkswagen planuje stopniowo wprowadzać platformę MEB+ do innych modeli, takich jak ID.3, ID.4 i ID.7.
ID.2 – kompaktowy, ale przestronny
Volkswagen opisuje ID.2 jako samochód „tak przestronny jak Golf, ale tak przystępny cenowo jak Polo”. Model ten ma oferować zasięg do 450 km (WLTP) oraz szybkie ładowanie od 10% do 80% w 20 minut. Wnętrze wyposażone będzie w 12,9-calowy ekran dotykowy, 10,9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz fizyczne przyciski na kierownicy i konsoli środkowej, co stanowi ukłon w stronę tradycyjnych użytkowników.
Miejmy nadzieję, że jeden aspekt ulegnie zdecydowanej poprawie. Chodzi mi o soft i jego działanie. Może również aktualizacje oprogramowania będą działać w trybie OTA, bo tego zdecydowanie brakowało w wielu różnych modelach niemieckich producentów.
Plany na przyszłość
Volkswagen planuje rozpoczęcie produkcji seryjnej ID.2 w 2026 roku. Model ten ma być dostępny w cenie poniżej 25 000 euro, co czyni go konkurencyjnym wobec takich pojazdów jak MG4 czy Peugeot e-208. Wprowadzenie ID.2 na rynek ma na celu uczynienie elektromobilności bardziej dostępną dla szerokiego grona odbiorców. Volkswagen od zawsze używa hałsa auto dla ludu. Może najnowszym modelem, wprowadzi na rynek zupełnie nowe hasło: Elektryk dla ludu:)
ID.2 to ważny krok w strategii Volkswagena, mający na celu demokratyzację elektromobilności poprzez oferowanie przystępnych cenowo i praktycznych samochodów elektrycznych. I zaznaczam, że cena jest tu słowem klucz.